AI in teaching/learning processes in comprehensive schools in Germany

Hello Alchemists,
unfortunately I had little time to play poker in the last two weeks, because I had to work a lot for my PhD. Together with the end of the school year I unfortunately didn't make it. But to show you what else I've been up to I've written an excerpt of my talk at the GdCP (Society of Chemists and Physicists). Feel free to write your opinions, if you think it's cool or rather nonsense.

Writing about: Collaborative, creative, transparent, and test-proof use of generative AI in teaching-learning processes.

"The team of authors from schools and universities is researching the transparent use of artificial intelligence (AI) at all levels of the educational process. Students in a specialized didactics seminar are to use generative artificial intelligence to research and compile information, translate texts, create graphics, and develop media for a series of lessons at the Europaschule Bornheim.
It is important that this is done in a collaborative and transparent way.

Students work together in server systems that provide AI tools (e.g. Discord), exchange their prompts and results in the seminar and document their objectives, approach, decisions as well as test results in a portfolio.

These portfolios clearly summarize the results of the collaboration between humans and machines and make the origin clear in terms of testing law. They also form a data basis for the qualitative evaluation of the deployment concept for generative AI. This is flanked by the interviews of the students and surveys of the students:inside of the European School who work with the AI-generated materials."

Looking forward to your opinions. See you soon


Hallo Alchemisten,
leider hatte ich in den letzten zwei Wochen wenig Zeit zu pokern, da ich viel für meine Promotion arbeiten müsste. Zusammen mit dem Ende des Schuljahres hab ich es leider nicht geschafft. Damit ihr aber seht was ich sonst noch so treibe habe ich heute für euch mein Exzerpt zu meinem Vortrag auf der GdCP (Gesellschaft der Chemiker und Physiker) zeigen. Schreibt gerne eure Meinungen, ob ihr das cool oder eher Quatsch findet.

Ich schreibe über: Kooperativer, kreativer, transparenter und prüfungssicherer Einsatz von generativer KI in Lehr-Lernprozessen.

"Das Autorenteam aus Schule und Hochschule erforscht den transparenten Einsatz von künstlicher Intelligenz (KI) auf allen Ebenen des Bildungsprozesses. Studierende eines Fachdidaktischen Seminars sollen generative künstliche Intelligenz nutzen, um für eine Unterrichtsreihe an der Europaschule Bornheim Informationen zu recherchieren und zusammenzustellen, Texte zu übersetzen, Grafiken zu erstellen und Medien zu entwickeln.
Wichtig ist, dass dies in kooperativer und transparenter Weise geschieht.

Studierende arbeiten dazu gemeinsam in Serversystemen, die KI-Tools bereit stellen (z.B. Discord), tauschen ihre Prompts und Ergebnisse im Seminar aus und dokumentieren ihre Zielsetzung, Herangehensweise, Entscheidungen sowie Testergebnisse in einem Portfolio.

Diese Portfolio fassen die Ergebnisse der Zusammenarbeit von Mensch und Maschine übersichtlich zusammen und machen die Herkunft prüfungsrechtlich eindeutig klar. Sie bilden darüber hinaus eine Datenbasis für die qualitative Evaluation des Einsatzkonzeptes für generative KI. Flankiert wird dies von den Interviews der Studierenden und Surveys an den Schüler:innen der Europaschule, die mit den KI-Generierten Materialien arbeiten."

Bin auf eure meinungen gespannt. Auf Bald 


Start bankroll: $3000
Last weeks Profit: $0
Overall Profit: $3890.5
Today's Bankroll: $6890.5
Goal: $15000

Comments

Popular posts from this blog

Private Coaching